Judesy - sveikata ir laimė!

 

Sukantis pasauliui vis greičiau ir greičiau, lekiant-bėgant laikui, spartėjant gyvenimo ritmui, mes skubam, bėgam, lekiam, įsisukę į kasdienius rūpesčius ir tik retas iš mūsų pagalvoja apie save, savo sveikatą. Pakeliant šventinę taurę, linkime vieni kitiems daug gražių „standartinių“ žodžių: „Sveikatos! Laimės! Ilgiausių metų!“ Ir tuoj pat juos užmirštame. Dažniausiai apie sveikatą, laimę ir gyvenimą pradedame mąstyti, kai liga mus paguldo į lovą arba ateina senatvė. O juk sveikata – tai lobis, kurį reikia saugoti kasdien. Todėl norėčiau palinkėti pamiršti tuščius pažadus, kasdienius rūpesčius ir pasirūpinti savo sveikata. Pradekime nors nuo mažiausios rytinės mankštos, kuriai reikia vos 15 minučių. Garantuoju, kad eidami į darbą ar dirbdami kasdienius darbus, jausitės tikrai geriau . 

Modernus, šiuolaikiniai sporto klubai vis populiarėja, jų vis daugėja didmiesčiuose, tačiau ir mūsų miestelyje yra galimybė apsilankyti sporto klube, turėti patikimą trenerį, kuris pasirūpintų kiekvienu lankytoju, atsakytų į kiekvieną klausimą ir kiekvienam judesiui ar pratimui suteiktų naudą ir malonumą. Kyla klausimas: „Nuo ko pradėti? Kaip pradėti mankštintis?“

Svarbiausia prisiminti, kad pradėti niekada ne vėlu. Tik nepatarčiau atidėlioti pirmadieniui ar kitai savaitei. Ir jeigu nutarėte sportuoti, apibrėžkite savo tikslą -  gerai praleisti laiką, pakoreguoti figūrą, atsikratyti poros nereikalingų kilogramų ar jaustis visada tvirtai ir žvaliai. Kitas jūsų žingsnis būtų konsultacija su šeimos gydytoju dėl savo sveikatos būklės fiziniam krūviui. Pasirūpinti patogia sportine avaline su aukštu minkštu padu,  kad išvengtumėte pėdos, čiurnos, kelių, klubų ir juosmens skausmų, ir patogia sportine apranga , kurį nevaržys judesių. Treneris nustatys jūsų pradinį fizinį pasirengimą, patars nuo kokio intensyvumo pradėti. Taip pat svarbu stebėti savo pulsą ir savo organizmo savianalizę, bet apie tai plačiau kitame straipsnyje. Ir aišku įsiklausyti į savo kūną , nes tik jūs geriausiai jį pažįstate ir jaučiate. 

Ar vyresnio amžiaus žmonės turi ką veikti sporto klube? Šį klausimą girdžiu gan dažnai, į kurį be jokios abejonės galiu atsakyti: „Taip,- ir dar karta,- Taip!” Galima drąsiai teigti , kad aktyvus gyvenimas senatvėje atseikėja su kaupu. Aktyvus fizinis gyvenimas vidutiniame amžiuje padeda išlaikyti geresnes organizmo funkcijas vėlesniame gyvenimo etape. Ilgi tyrimo rezultatai parodė, kad vyresniame amžiuje net sergantieji įvairiomis ligomis, bet aktyvesnį fizinį gyvenimą propaguojantys žmonės, galėjo pasigirti geresne fizine būkle nei sveikata nesiskundžiantieji, bet visiškai nesportuojantys žmonės. Su amžiumi blogėja koordinacija, prastėja judesių kokybė, raumenų masė natūraliai mažėja, todėl svarbu susikurti bazę, kad sulaukus senyvo amžiaus būtų galima gyventi savarankišką aktyvų gyvenimą ir iš dalies kontroliuoti senėjimo procesą. Vienas iš tokių būdų - fizinis aktyvumas arba fiziniai pratimai. Todėl, jai jums nesinori sportuoti namuose ir jums rūpi jūsų sveikata, apsilankykite mūsų sporto klube, kur jums, mieli senjorai (nuo 45 metų) bus parengta speciali programa. Gimnastika, kurios judesiai minkšti ir plastiški, ir pratimai su svarmenimis, kurie stiprina raumenis, gerina sąnarių lankstumą ir vidaus organų veiklą, padės jums jaustis gerai, žvaliai, pakylėtai ir savotiškai kovoti su amžiumi. Tinkamas fizinis krūvis daro įtaką gerai savijautai, geram miegui, gėrėja darbingumas bei imunitetas, išsaugoma atmintis.