Taisyklingas kvėpavimas

 

„Kvėpavimas – pirmas ir paskutinis veiksmas mūsų gyvenime,

 todėl turime išmokti kvėpuoti taisyklingai“ 

(J.H. Pilates)

Žmogaus gyvenimas prasideda pirmų oro įkvėpimu ir baigiasi paskutiniu atodūsiu – iškvėpimu. Galima sakyti, kad kvėpuoti reiškia gyventi. Kvėpavimas – pats svarbiausias mūsų kasdieninis užsiėmimas. Kartu su maistu mūsų kūnas pasisavina energijos - taip reikalingos gyvenimui. Bet jeigu be maisto mes galime išbūti ir porą dienų, tai nekvėpuoti tik kelėta minučių.

Dauguma žmonių net nenutuokia , kad kvėpuoja netaisyklingai : dažnas kvėpuoja ne nosimi, o burna, kai kurie kvėpuoja negiliai, paviršutiniškai; vieni kvėpuoja daugiau diafragma, kiti įkvėpdami nenatūraliai kelia ją į viršų, be to visai nevėdina plaučių viršūnių. Paviršutiniškas kvėpavimas ne duoda mūsų plaučiams reikalingo kiekio deguonio ir užlaiko diafragmos judėjimą, todėl nusistovėjęs oras pakliūna į savotiškas pinkles ir kūnas negauna reikalingo kiekio deguonies. Tai sumažina pasipriešinimą ligoms. Neteisingo kvėpavimo rezultatais gali tapti ir netaisyklinga laikysena, siaura krūtinė, blyški veido spalva, silpnas regėjimas, prasta atmintis. Todėl būtina išmokti giliai ir ritmingai kvėpuoti.

Taisyklinga kvėpavimą galima atstatyti specialiais kvėpavimo pratimais. Kvėpavimo mankšta yra naudinga sergantiems bet kuria liga, ypač kvėpuoti turi mokėti žmonės sergantis arterine hipertenzija. Taisyklingas kvėpavimas – labai gera daugelio ligų profilaktikos priemonė. Taisyklingai kvėpuojant mažėja riebalų kiekis organizme. Kraujas judėdamas per gerai vėdinamus plaučius, netenka apie 10% esančių riebalų. Todėl norint suliesėti reikia aktyviai kvėpuoti judant. 

Atliekant fizinius pratimus visada prieš įkvepiant būtina stipriai iškvėpti ne tik suglaudžiant šonkaulius, bet mažiau ar daugiau įtraukiant pilvą. 

Šiais laikais yra didelis pasikenkimai įvairių fizinių veiklų, didesnį dėmesį skiriančiu kvėpavimui: Joga, Pilates, įvairios aerobikos užsiėmimai, Bodyflexas. Specialus pratimai ne tik tempia ir atpalaiduoja raumenis, bet ir daro mūsų kvėpavimą daug gilesnį, pašalina stresą ir susikaustymą. Mums tik reikia išrinkti sau tinkamiausia, pradėti judėti ir taisyklingai kvėpuoti. Atsižvelgiant į savo patirtį pastebiu, kad žmonės kartais skuba kuo daugiau kartu padaryti pratimą, bet sėkmė nė kiekyje, bet kokybiškam pratimo atlikime: taisyklingas kvėpavimas ir taisyklingą kūno padėtis. 

PRATIMAS KVĖPAVIMUI:

Kvėpavimas stovint. 

Vienos rankos delnas laikomas ant pilvo (žemiau krūtinkaulio), kitos – ant šono (ties apatiniais šonkauliais).Giliai kvėpuoti. Įkvepiant pilvas pakyla, šonkauliai skečiasi. Iškvepiant šonkauliai glaudžiasi, pilvas įsitraukia.

Šis pratimas daromas po 1–2 minutes 3 kartus per dieną prieš valgį.

Išmokus šį pratimą galima jį daryti be rankų, kvėpuoti pakeliui į darbą, parduotuve ar pasivaikščiojant. 

Nepamirškite, kad gilūs ritmingas kvėpavimas tai pratimas, todėl nereikia visą laiką taip kvėpuoti!

Ir pabaigai visiems skaitytojams noriu palinkėti sveikatos, judėjimo ir taisyklingo kvėpavimo !